
Wie wordt de tiende BeLOFte van het Jaar?
De inzendtermijn is gesloten, de jury gaat aan de slag om te bepalen welk talent op donderdag 20 november in Studio 21 in Hilversum de eervolle titel Mercur BeLOFte van het Jaar in ontvangst neemt. Het kan een schrijver zijn, of een vormgever, blogger, uitgever, marketeer of bijvoorbeeld een data ‘wizzkid’. Ieder talent onder de 30 in het magazine mediavak maakt kans om de Mercur BeLOFte van het Jaar te winnen. De winnaar krijgt de Mercur, de roem én € 2.500 van het LOF voor persoonlijke ontwikkeling. Bovendien organiseert het LOF bijeenkomsten met BeLOFte-winnaars en genomineerden.
In 2015 werd de prijs voor het eerst uitgereikt, in 2024 viel de Mercurs-jury voor de energie en inspiratie van Maartje Bregman, oprichter van Happy Times Magazine. Op donderdag 2 oktober worden de vijf genomineerden bekendgemaakt.

Wij stimuleren innovatie
Jaarlijks heeft het LOF een bescheiden budget beschikbaar voor het steunen van bijzondere projecten op het gebied van magazines. Denk aan innovaties en projecten waarmee nieuwe media-gebieden worden verkend. Projecten die subsidie ontvingen zijn bij voorbeeld ook studieprojecten en tentoonstellingen van en over bepaalde tijdschriftfenomenen. Ook heeft het fonds diverse archiveringsprojecten gesteund om studieprojecten rondom tijdschriften en magazinemedia in de toekomst mogelijk te maken.
Wij steunen talent
Media awards. Daarmee stimuleren wij talenten en iconen uit de magazinewereld. In samenwerking met de Magazine Media Associatie (MMA) reiken we met regelmaat prijzen uit aan mensen en magazines die opvallen. De Mercur d’Or/ LOF-prijs voor Magazines is dé oeuvreprijs voor iconische magazinemerken en mediamensen. Jonge mediatalenten zetten we ook graag in het zonnetje met de verkiezing tot Mercur BeLOFte van het jaar.


Over LOF
Deze nieuwe mediawereld heeft nieuwe talenten nodig, van een ander soort. Een nieuwe generatie die niet meer in tekst denkt, maar in beeld, film en video. Die sociale media als zijn natuurlijke omgeving ervaart. Die daar de aantrekkelijke doelgroepen weet te verzamelen op spannende facetten van het leven, werk en cultuur. Het zijn deze talenten die de uitgeverijen van nu helpen bewegen in de juiste richting van deze stroom.
Het Lucas–Ooms Fonds (LOF) steunt deze talenten met prijzen en subsidies. Het LOF werd in 1967 opgericht en komt voort uit het legaat van mevrouw C. Ooms – Luiken, de weduwe van C.P Ooms. Ooms en J.W. Lucas waren de directeuren van drukkerij en uitgeverij De Spaarnestad in Haarlem.

Wie wordt de tiende BeLOFte van het Jaar?
De inzendtermijn is gesloten, de jury gaat aan de slag om te bepalen welk talent op donderdag 20 november in Studio 21 in Hilversum de eervolle titel Mercur BeLOFte van het Jaar in ontvangst neemt. Het kan een schrijver zijn, of een vormgever, blogger, uitgever, marketeer of bijvoorbeeld een data ‘wizzkid’. Ieder talent onder de 30 in het magazine mediavak maakt kans om de Mercur BeLOFte van het Jaar te winnen. De winnaar krijgt de Mercur, de roem én € 2.500 van het LOF voor persoonlijke ontwikkeling. Bovendien organiseert het LOF bijeenkomsten met BeLOFte-winnaars en genomineerden.
In 2015 werd de prijs voor het eerst uitgereikt, in 2024 viel de Mercurs-jury voor de energie en inspiratie van Maartje Bregman, oprichter van Happy Times Magazine. Op donderdag 2 oktober worden de vijf genomineerden bekendgemaakt.

Wij stimuleren innovatie
Jaarlijks heeft het LOF een bescheiden budget beschikbaar voor het steunen van bijzondere projecten op het gebied van magazines. Denk aan innovaties en projecten waarmee nieuwe media-gebieden worden verkend. Projecten die subsidie ontvingen zijn bij voorbeeld ook studieprojecten en tentoonstellingen van en over bepaalde tijdschriftfenomenen. Ook heeft het fonds diverse archiveringsprojecten gesteund om studieprojecten rondom tijdschriften en magazinemedia in de toekomst mogelijk te maken.
Wij steunen talent
Media awards. Daarmee stimuleren wij talenten en iconen uit de magazinewereld. In samenwerking met de Magazine Media Associatie (MMA) reiken we met regelmaat prijzen uit aan mensen en magazines die opvallen. De Mercur d’Or/ LOF-prijs voor Magazines is dé oeuvreprijs voor iconische magazinemerken en mediamensen. Jonge mediatalenten zetten we ook graag in het zonnetje met de verkiezing tot Mercur BeLOFte van het jaar.


Over LOF
Deze nieuwe mediawereld heeft nieuwe talenten nodig, van een ander soort. Een nieuwe generatie die niet meer in tekst denkt, maar in beeld, film en video. Die sociale media als zijn natuurlijke omgeving ervaart. Die daar de aantrekkelijke doelgroepen weet te verzamelen op spannende facetten van het leven, werk en cultuur. Het zijn deze talenten die de uitgeverijen van nu helpen bewegen in de juiste richting van deze stroom.
Het Lucas–Ooms Fonds (LOF) steunt deze talenten met prijzen en subsidies. Het LOF werd in 1967 opgericht en komt voort uit het legaat van mevrouw C. Ooms – Luiken, de weduwe van C.P Ooms. Ooms en J.W. Lucas waren de directeuren van drukkerij en uitgeverij De Spaarnestad in Haarlem.