LOF Prijs voor Vakinformatie

De LOF Prijs voor Vakinformatie is dé kwaliteitsprijs voor crossmediale oeuvres in de vakinformatieve en professionele uitgeefmediasector. De winnaar van de LOF Prijs voor Vakinformatie inspireert vakgenoten en draagt bij aan de ‘state of the art’ van de vakinformatieve en professionele mediabranche.

De prijs kan worden toegekend aan crossmediale producten, merken, portfolio’s, diensten, activiteiten en prestaties die bijdragen aan het succes van professionals in beroep, bedrijf en wetenschap en van eventuele commerciële partners.
De winnaar wordt gekozen door het LOF College voor Vakinformatie. Een brede vertegenwoordiging uit het bedrijfsleven, de politiek, wetenschap, uitgeefmedia en journalistiek.
De LOF Prijs voor Vakinformatie werd tussen 2002-2013 jaarlijks uitgereikt en nu eens in de twee jaar. De winnaar ontvangt een geldbedrag van €10.000. Ook uitgeefmedia die niet zijn aangesloten bij Media voor Vak en Wetenschap komen in aanmerking voor de LOF Prijs voor Vakinformatie.
De LOF Prijs voor Vakinformatie is een initiatief van de Stichting Lucas – Ooms Fonds en Media voor Vak en Wetenschap. De organisatie is in handen van Media voor Vak en Wetenschap van het Nederlands Uitgeversverbond. Het LOF heeft haar naam aan de prijs verbonden en schenkt de winnaar tienduizend euro.

Winnaars LOF Prijs voor Vakinformatie

2017 Boerderij  (Reed Business)
2015 Coachlink (Koninklijke Boom Uitgevers)
2013 TWiNKLE  (BBP Media)
2012 Emerce (Emerce)
2011 Food Inspiration Magazine (Shoot My Food)
2010 Medisch Contact-Artsennet (Reed Business)
2009 Computable (VNU Media)
2008 RetailTrends Media (Business Trends Media)
2007 Auto & Motor TECHNIEK (Reed Business)
2006 Intermediair portfolio (VNU Media)
2005 Travelecademy (Reed Business)
2004 Bizz (Reed Business)
2003 Distrifood  (Reed Business)
2002 Adformatie (Wolters Kluwer)
2000 Aedes Magazine
1997 Boerderij
1995 Snackkoerier
1993 Textielvisie
1991 Automatiseringsgids
1987 Elektuur
1985 Boerderij

De LOF Innovatieprijs werd uitgereikt tussen 2006 en 2010 ter stimulering van online uitgeven

2009 re.Public (Sdu)
2008 Boerderij.nl (Reed Business)
2007 TWiNKLE (BBP Media)
2006 Technische Revue/TR-Online (Reed Business)