Mercur BeLOFte van het Jaar 2020 Arjun Chadha (Get Familiar Magazine – Zuurstof Media)

Een outsider met lef

“Met deze talenten samen kun je zo een nieuw bedrijf beginnen!” De jury was lyrisch over de vijf genomineerden, een staalkaart van de breedte van het vak en een grote belofte voor de toekomst. Kies daar maar eens een winnaar uit! Dat werd Arjun Chadha, die er met de Mercur BeLOFte vandoor ging, plus een geldprijs van het Lucas-Ooms Fonds, te besteden aan zijn eigen ontwikkeling. Maar… het LOF-bestuur, dat grote waarde hecht aan het aanmoedigen van jong talent om te kiezen voor een carrière in de wereld van de magazine-merken, had nóg een verrassing in petto. Vanwege het uitzonderlijk hoge niveau van de vijf genomineerden, is er in dit uitzonderlijke jaar besloten dat naast de Mercur BeLOFte van 2020 ook de andere vier genomineerden een oorkonde en een geldprijs van elk 1000 euro toe te kennen. Gefeliciteerd Eva Roefs (Zelfstandig fotograaf), Floor van der Stap (Libelle (DPG Media), Julian Vandenbussche (New Skool Media) en Iris te Voert (Vriendin – Audax Publishing).

Print dood voor de jonge doelgroep? Arjun Chadha wil met zijn Get Familiar Magazine bewijzen dat dit niet het geval is áls je maar de juiste onderwerpen en thema’s die jongeren interesseren, naar voren brengt. In zijn geval is dat de hiphopcultuur.

Arjun is een ondernemer pur sang. Met nul ervaring bij een uitgeverij, maar wel bij Facebook & Instagram in Dublin, dook hij in het diepe. Hij schrijft en produceert alles zelf (tot en met de vormgeving aan toe) en lanceerde dit magazine ook eigenhandig. Hij strikt smaakmakers van het hoogste niveau voor interviews, zoals de legendarische hiphop-fotograaf Chi Modu, internationale New York Times bestsellerauteur Angie Thomas en Ronan Bennett, maker van de Netflix-hitserie Top Boy. Hij verkoopt het magazine via zijn webshop, waarvan 40% internationaal (Australië, VK, VS, Zwitserland, Polen, Duitsland en Zweden). De debuuteditie lag meteen bij Atheneaum Boekhandel en het meest recente nummer ligt in de schappen van het prestigieuze MagCulture in Londen.

Voor Arjun ligt de grens van de wereld duidelijk niet onder Breda. De jury viel als een blok voor deze super creatieve, ontwapenende outsider met lef. “Als hij zo doorgaat kan hij zo maar een internationaal lifestyle podium van formaat neerzetten. Het doorzettingsvermogen van deze millennial met een passie voor magazines is grenzeloos.” Met de bonus van het Lucas-Ooms Fonds, te besteden aan zijn eigen ontwikkeling, gaat hij vast een mooi project realiseren. Go Arjun!

TERUG